Column

geplaatst: 03-01-2018

Ga voor A

In 2023 moeten alle Nederlandse kantoren minimaal over energielabel C beschikken. Echt energiezuinig is een gebouw dan nog altijd niet. Ga je als kantooreigenaar aan de slag met verduurzaming, streef dan naar label A. Dan staat er echt een groen kantoor.

Ook financieel is dat een verstandige keuze. Elke label-stap zorgt voor een energiebesparing van 6% en de benodigde extra maatregelen zijn te overzien. Zeker met de huidige lage rentestand levert verduurzaming tot label A al snel direct rendement op. Plus: banken verwachten dat zo’n kantoorgebouw tot 9% meer waarde heeft. Ook deze waardestijging maakt investeren in verduurzaming tot een verstandig besluit.

Op dit moment heeft de helft van alle kantoren label D of slechter. De komende jaren staat ons dus een enorme duurzaamheidsslag te wachten. Elk gebouw is anders, verduurzaming is altijd maatwerk. Installatiebedrijven hebben het druk en krijgen het nog drukker. Wacht daarom niet te lang en maak verduurzaming tot hét goede voornemen voor 2018. Leg daarbij de lat hoog en ga voor A.

Wim van den Pol
Directeur Van den Pol Elektrotechniek

Column

geplaatst: 09-10-2017

Wat we van Asterix en Obelix kunnen leren over cybersecurity

Rare jongens die Romeinen, was altijd het motto van Obelix. Maar eigenlijk waren ze zo gek nog niet. Het Romeinse leger gebruikte elke dag een nieuw wachtwoord, dat per kleitablet werd verspreid en dat soldaten moesten gebruiken om zich te identificeren bij het tegenkomen van de wacht – vandaar ook de term ‘wachtwoord’. Lees meer

Column

geplaatst: 27-01-2017

Deze trends domineren de Utrechtse kantorenmarkt in 2017

Ieder jaar treden nieuwe trends toe in de kantorenwereld. Benieuwd wat de trends voor 2017 zijn? In dit blog lees je welke ontwikkelingen gaan plaatsvinden in de Utrechtse kantoren. 

Trend 1: De kantoorhond en het werkplekkonijn
Geloof het of niet, maar steeds vaker zie je dieren op kantoor. Natuurlijk, de vis in de vissenkom die kennen we allemaal. Daar staan we niet meer van te kijken. Steeds meer honden, katten maar ook konijnen krijgen een plekje op kantoor. Grappig toch, een kantoorhond of werkplekkonijn op kantoor? Naast dat het grappig is, heeft het ook nog eens een functie. In een artikel van het NRC werd een onderzoek van de Virginia Commonwealth University aangehaald. Conclusie: werkgevers die vergezeld worden door een hond zijn productiever. Het cortisol-niveau in je lichaam daalt. Cortisol, wat? Het komt erop neer dat we rustiger worden en daardoor ook effectiever in onze werkzaamheden.

Waar het in Nederland misschien nog niet echt vaak voorkomt, is het in de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld dat dieren rondhuppelen op kantoor. Amazon, Google en Ben&Jerry’s, niet bepaald kleine organisaties, staan bekend als hondvriendelijke bedrijven. Google heeft zelfs een ‘Dog policy’. De Correspondent berichtte ook al eens over een onderzoek van KNOL in Eindhoven. Daar creëert men een aantrekkelijke, rustgevende werkomgeving door een wit konijn dat de hele dag van hot naar her huppelt binnen de kantoormuren. Binnenkort ook in jouw kantoor in Utrecht of omgeving?


Onze eerste tip voor 2017: laat de kantoorhond of het werkplekkonijn ook toe in jouw kantoorgebouw!

Trend 2: Je kantoor als strijdmiddel in de slag om personeel
’s Morgens wakker worden, krantje openslaan en positieve berichten lezen. Alhoewel, dan is het wel zaak dat je even verder bladert dan de binnen- en buitenlandse katernen. De economische berichtgeving trekt inmiddels al enkele jaren weer aan. Start-ups die zich door ontwikkelen naar scale-ups en techbedrijven met bizarre groeipercentages.

Een logisch gevolg van deze vooruitgangen? Bedrijven moeten weer moeite doen om personeel binnen te halen. Een belangrijke rol daarin kan jouw kantoor spelen. Voorbeeld? Het bedrijf SKEPP, met een vestiging in Utrecht, dat een ontwikkeling doormaakte van een online makelaar naar een proptechbedrijf. Niet alleen helpt SKEPP bedrijven in de zoektocht naar kantoorruimte, maar het stelt ook huurcontracten op voor verhuurders en doet ook nog eens de facturatie. Het aantal werknemers steeg in een jaar tijd van 4 naar 17.

Wat doorslaggevend was bij het binden van personeel? De hippe werkomgeving! En voor de twijfelaars: bedrijven als Booking.com, Coolblue, Groupon en Uber spenderen miljoenen aan hun kantoren. Toch zeker niet de minste bedrijven. Welk Utrechts bedrijf volgt?

Onze tweede tip voor 2017: trek werknemers aan door een toffe werkomgeving te creëren!

Trend 3: Minder kantoorruimte maar meer meters voor de gebruiker
In 2017 huur je minder netto vierkante meters, dat zijn de vierkante meters waar alleen je eigen bedrijf toegang toe heeft. De vierkante meters aan gemeenschappelijke ruimtes zullen juist stijgen. Met andere woorden: minder kantoorruimte voor je bedrijf maar meer meters voor de gebruiker.

Bedrijfsverzamelgebouwen en kantoorbelevingsconcepten volgen de grote bedrijven in het omtoveren van het kantoorgebouw tot toffe, hippe en moderne werkomgevingen. Je Utrechtse kantoor wordt kleiner, toch krijg je meer ruimte.
Hoe dan? Kantoren worden voorzien van sociale harten en loungeruimten. Plekken met tafelvoetbaltafels, biljarttafels, ontspanningsplekken, zithoeken, vergaderruimten, belruimten maar ook barretjes en grand cafés. Het behoort niet tot jouw eigen kantoorruimte, maar je mag het wel gebruiken. Prettig toch?

Sorry, bij deze trend geen tip voor je!

Trend 4:  Een flexibele layout voor jouw kantoorruimte in Utrecht
Snel groeien of eenvoudig krimpen als bedrijf. Om deze flexibiliteit te creëren helpt een flexibele layout van je kantoor. Steeds meer ondernemingen zoeken flexibele kantoorruimte. Wat mensen vaak niet begrijpen is dat je voor flexibiliteit de hoofdprijs betaalt.
Vergelijk het met een leaseauto. Hoe korter de looptijd, hoe hoger de maandelijkse kosten. Wat is dus veel slimmer? Juist, ervoor zorgen dat jouw nieuwe kantoorruimte mee kan groeien of krimpen met de ontwikkelingen van je bedrijf.
Zorg jij er met jouw bedrijf ook voor dat je snel kunt groeien? Of juist eenvoudig kunt krimpen? Een flexibele layout van je te huren kantoor helpt je hierbij.

Onze derde tip voor 2017: vraag advies over hoe je het beste jouw kantoorruimte inricht. Wil je groeien of krimpen? Dan helpt een flexibel werkplan.

Trend 5: Het wordt weer hip: gezond werken op kantoor
Lekker een bootcamp met je collega’s voordat de werkdag begint. Natuurlijk niet iedere dag, maar misschien een keertje per week? Het zorgt ervoor dat je wakker bent en je hebt bovendien al aan teambuilding gedaan. Een win-winsituatie, toch?
Heb jij al planten op kantoor? Het is terug van weggeweest. Gezond werken, daar horen kantoorplanten bij. En ga het eens na: planten, dieren en mensen op je kantoor in Utrecht. De cirkel is rond!
Al eens van Eco WiFi gehoord? Dit is een handige oplossing om straling in je kantoor tegen te gaan.


Onze vierde en laatste tip voor dit jaar: ga lekker gezond werken, ga lekker gezond leven en op naar 2018!

 

Column

geplaatst: 06-09-2016

Elke keer weer een topprestatie neerzetten, waarom kan dat niet altijd?

De Olympische Spelen 2016. We hadden op meer eremetaal gerekend, gehoopt. Elke keer nadat een teleurgestelde sporter werd geïnterviewd met de meest ‘lullige’ vragen kwam er niets anders uit dan (logische) teleurstelling, vele vragen en het maar niet kunnen begrijpen. Er was immers keihard getraind en toch kwam het er niet uit op dat ene moment waar al jarenlang naartoe was gewerkt...

Ook wij halen – ondanks de hoge gemiddelde reviewscore van 9,2 – niet altijd onze topprestatie. Natuurlijk is het bij ons anders want wij moeten immers elke dag weer opnieuw een prestatie leveren en gaat het elke dag voor het ‘’eggie’’. Maar heel soms zakken wij door onze spreekwoordelijke ondergrens en de hele enkele keer dat dit in de afgelopen jaren is gebeurd stel je jezelf de vraag hoe het toch mogelijk is? Want alles is tot in de puntjes voorbereid, besproken en gedaan. Het is er ineens en geheel onverwacht. 

Nee, de weinige keren dat wij door het ijs zijn gezakt kwam altijd als totale verrassing. Ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het kon gebeuren. Wel zagen we een patroon, een soort ‘Murphy's law’. Een opeenstapeling van kleine negatieve puntjes en een gebrek aan communicatie tussen opdrachtgever en ons team. Daar zijn wij als professionals natuurlijk helemaal verantwoordelijk voor, wij kennen immers de dynamieken van communicatie en het overbrengen van de juiste energie. Soms heel moeilijk, maar ó zo interessant.

Ergo, als het een keer mis gaat is er maar één verantwoordelijk en dat ben ikzelf, nooit het collectief. Zo kritisch durf ik te zijn. Net als een topsporter; het ligt uiteindelijk niet aan trainingsschema’s opgesteld door de trainer, het slechte materiaal of de officials. Kijk bovenal naar jezelf, evalueer en heb de wil en het vermogen het morgen weer beter te doen dan vandaag. Als je dit niet meer kan opbrengen dan moet je stoppen of een niveau lager gaan spelen. Ik ga dat in ieder geval niet doen.

Kom maar op!!!

TIPS

  • Zet eens een andere coach of trainer voor je team.
  • Laat de topzwemster ook eens een keer boksen, oftewel jobrotation.
  • Bespreek met je team regelmatig de competitiestand en kijk verder voor die twee plekjes hoger.

Column

geplaatst: 16-06-2016

Panden met karakter zijn écht leuker

Af en toe vraag ik mijzelf wel eens af waar we eigenlijk aan begonnen zijn. Zo ook toen er in de Mariënhof een brok steen van het monumentale dak door het plafond kwam zetten... Een steen door het plafond, terwijl we juist in een lekkere flow zaten, jemig!

Eerlijk is eerlijk. Ik heb even met mijn handen in m’n haar gezeten. Een flinke renovatie – en dus een ruimte minder – op de planning was niet hoe ik het begin van 2016 voor ogen had. Meteen overschakelen op crisismanagement dus.

Toen ik daar mee bezig was, besefte ik dat we het helemaal niet moeten zien als crisis, maar juist als iets waar we sterker uit gaan komen. Want ja, er moet iemand optimistisch blijven. En juist ik ben degene die altijd tegen iedereen roept: “wees creatief in oplossingen!” Dit was hét moment om dat te bewijzen.  

Borrelen tussen de steigers, onze Binnentuin laten overkappen en de ‘voorheen nooit gebruikte’ gangen er meer bij betrekken en benutten. 
Op zo’n onverwachts moment word ik weer herinnerd aan het fantastische kernteam dat we naast ons hebben staan. De veerkracht die het team kan bieden en de betrokken samenwerking met vaste partners zorgen ervoor dat we iedere tegenslag kunnen omzetten naar een nieuwe kans.

Daarnaast heeft deze gebeurtenis ook gezorgd voor een nog warmere fanrelatie met opdrachtgevers en relaties. We nemen ze mee, laten ze betrokken zijn en maken ze zo onderdeel van onze uitdaging. 

Zo’n steen kan mijn liefde voor karakteristieke panden niet veranderen. Eerlijk gezegd geven de constante uitdagingen van onze unieke panden me kriebels. Positieve kriebels wel te verstaan, want ze motiveren me om creatief te zijn. De panden helpen ons herinneren dat we als ondernemers continu in beweging moeten blijven. Niet alleen om de prachtige locaties te onderhouden, maar ook om zelf voorop te blijven lopen. 
Onze panden met karakter verrassen iedereen, elke dag weer. Wat ben ik trots dat ik dat dagelijks mag ervaren!

MIJN 3 TIPS:

  • Omdenken: bedenk een crisis en ga na welke POSITIEVE gevolgen het gaat hebben. Zeker dat je dan tot nieuwe inzichten komt.
  • Een sterk kernteam en vaste partners zorgen voor een snelle schakeling en creëren nieuwe kansen (ik spreek uit ervaring). 
  • Open en betrokken communicatie zorgt voor meer fans.  

Hopelijk ben jij nu ook geïnspireerd. Meer weten? Bel me of stuur een appje! 

Pieter Aalbers (06-51058907)
http://www.marienhof.nl

Column

geplaatst: 16-06-2016

Na een blessure direct weer het veld in en knallen...HEERLIJK!!!

NA EEN BLESSURE DIRECT WEER HET VELD IN EN KNALLEN……HEERLIJK!!!
De oplettende volger van mijn blog wist het al; de afgelopen maanden waren hectisch! We werden geconfronteerd met ernstige schade in één van onze monumentale ruimtes en moesten alles uit de kast halen om met minder m2 en ‘bouwvakkerslawaai overlast’ toch een optimale prestatie neer te zetten.

NIET WEGDUIKEN MAAR AANVALLEN
Natuurlijk kan je in zo’n periode (vijf maanden) in de luwte gaan staan, maar wij hebben er met z’n allen (bewust met z’n allen want alle collega’s mochten hun zegje erover doen) voor gekozen om juist aan te vallen terwijl we niet in optimale conditie waren. Eén van de ideeën van het operationele team was om de gastenenquêtes nog centraler te stellen dan dat we al deden. Heel bewust dus op zoek gaan naar kritieken en met name gericht op de overlast en/of creatieve aanpassingen die we moesten bedenken om toch alle gasten goed te ‘herbergen’ in een locatie die in de steigers stond.  Wat schetste onze verbazing dat juist in de periode van overlast en onrust onze scores gingen stijgen. We staan nu op een gemiddelde van 9,1 en dat is in onze jonge geschiedenis nog niet eerder voorgekomen.

ALS JE GELD UITGEEFT, DAN MAAR METEEN DOORPAKKEN!
Een renovatie en gemiste omzet a.g.v. het niet beschikbaar hebben van ruimtes gaat je natuurlijk niet in de je koude kleren zitten. Het heeft ons vele nullen gekost…Toch zorgt het er ook voor dat je anders gaat kijken naar je huidige inrichting en functie. Daarom hebben wij ook direct besloten om de markt van business to consumer verder te gaan ontwikkelen. Medio mei zullen we dan ook een nieuw concept gaan lanceren waardoor nog meer nieuwe doelgroepen bereikt gaan worden. Denk terras, denk ontmoeten en genieten, denk bijzonder, denk leren, denk wijn….In een volgende blog zal ik alles onthullen. We kunnen niet wachten om het geld dat we hebben geïnvesteerd nu ook zichtbaar te maken voor onze toekomstige gasten i.p.v. aan het dak…

Nu ben ik nieuwsgierig, wat zijn voor jou de speerpunten van een goed terras om te genieten van een drankje en hapje..?

Tip: Als je investeert in interieur werk met partners die anders denken dan jijzelf, maar wel op hetzelfde zielsniveau zitten. Versterken en elkaar begrijpen gaat dan vele malen sneller!

Meer weten? Bel me of stuur een appje! 
Pieter Aalbers (06-51058907)

Column

geplaatst: 16-06-2016

Pas als iemand zijn schild laat zakken, kun je ze raken in het hart

Begin 2000 maakte ik een kort uitstapje buiten de horeca en mocht in de keuken kijken van één van ‘s lands beste event- en communicatiebureaus ‘’ The Livehouse’’. 
Bovenstaande spreuk stond daar groot geschreven op de muren van het historische pand waarin The Livehouse gevestigd was… En die spreuk staat nu al meer dan 10 jaar in mijn eigen ‘’WHY’’ gekerfd wanneer ik concepten ontwikkel. Het is voor mij het mooiste was er is; iets ontwikkelen vanaf nul en uiteindelijk met het team een unieke ervaring neerzetten voor de gast. Maar wat maakt nou een concept succesvol?

Natuurlijk heb ik niet de wijsheid in pacht en ben ik constant op zoek naar de ‘’holy grail’’ van succesvolle horecaconcepten. Maar na jaren van ontwikkelen, leren, fouten maken en successen kan ik toch wel zeggen dat er een grote waarheid zit in de uitspraak van ’t schild laten zakken. 
Ik ben er heilig van overtuigd dat gasten een bijzondere ervaring ervaren wanneer alle zintuigen onbewust geprikkeld worden en dit positieve associaties oproept. Pas dan voelt een gast zich veilig en op zijn/haar gemak en kan een goed gesprek worden gevoerd of kan er kennis worden overgedragen. Of je nu assertief bent of naar binnen gekeerd, iedere gast die ergens voor het eerst de deur binnenstapt heeft een afwachtende (lees schild omhoog) houding. Denk zelf maar eens terug aan het moment dat je ergens als één van de eerste gasten op een bijeenkomst kwam… 

’'Het schild omhoog hebben’’ kunnen we door het intreden van de mobiele telefoons nu letterlijk vertalen, want iedereen heeft alleen nog maar oog voor zijn of haar gekleurde scherm. Juist hier ligt een kans voor onze beroepsgroep waarin gasten centraal staan.
Het is aan ons om er alles aan doen dat het schild/de telefoon zakt en een gast zich openstelt voor andere zaken. Wij doen dit door constant door te ontwikkelen op vlakken als geluid (soundperfume zie eerdere blog), kleuren, geuren, service en sinds kort ook de inrichting. We leggen heel bewust niet op wat een gast moetzien, maar laten het aan eigen verbeelding over wat de gast wilt zien. Abracadabra? Ik kan het me voorstellen, want ik heb pas zelf sinds een jaar het licht gezien; connecting the dots of zoiets. Ooit ga ik er een boek over schrijven..

TIPS 

- Het ontwikkelen van een concept groeit in de tijd, heb geduld.
- Betrek jonge generaties bij de ontwikkeling van je concept.
- Wees je bewust van je eigen blinde vlek als conceptontwikkelaar.
- Onderzoek concept ontwikkelingen buiten je eigen branche.

Column

geplaatst: 18-05-2016

Pfff, zijn jullie getrouwd ofzo...?

Zo wordt er wel eens gekscherend gezegd door de vrouw van mijn compagnon Adriaan. “Aad, je tweede vrouw aan de telefoon…” Niet dat ik nou zoveel vrouwelijke hormonen heb, maar eerder bedoeld omdat wij zoveel met elkaar delen, overleggen en avonturen beleven alsof het je partner is.

Dit gevoel staat eigenlijk wel aan de basis van ons compagnonschap in The Attention Group (TAG), waartoe onze locaties Mariënhof Amersfoort en Muntgebouw Utrecht behoren. Een onvoorwaardelijk vertrouwen in elkaar en ruggensteun in goede en slechte tijden, plus een wederzijdse voorliefde alles aan te pakken met passie en gedrevenheid.

Net zoals Apple oprichter Steve Jobs tijdens een redevoering eens zei ‘connecting the dots’ is het pas achteraf te begrijpen waarom Adriaan en ik compagnons zijn geworden in een hoog competitieve markt en dat op wat latere leeftijd. Wij ontmoetten elkaar in 1998. Ik was een ambitieuze jongeling die een snelle carrière in de evenementenindustrie maakte en had enkel nog maar succes en voorspoed meegemaakt. Adriaan, enkele jaren ouder en wijzer, had al hele bewuste en grote keuzes in zijn leven gemaakt (lang niet altijd even makkelijk) en was op doorreis toevallig in Nederland. Hij zwierf namelijk door de hele wereld en werkte samen met zijn vrouw op de meest exclusieve plekken als top gastheer.
Daar in 1998, aan de bar, sprong de vonk over op zielsniveau en dat terwijl we maar drie weken indirect met elkaar hadden samengewerkt. Het contact bleef, van afstand, en ruim tien jaar later vestigde Adriaan zich in Nederland.  Snel daarna ontstond naast de vriendschap ook een werkrelatie. Ik als baasje en Adriaan voor mij een locatie bestierend (vroegere Geldmuseum en nu Muntgebouw). Vele successen gekend maar ook zware beslissingen moeten nemen in de crisistijd, die Adriaan persoonlijk raakte. Onze werkrelatie wankelde maar de vriendschap nooit! Geloof dat ook daar de kern kan liggen van een goed huwelijk; durven uit te spreken waar je voor staat, hoe hard dit ook kan zijn voor de ander, begrip hebben voor elkaars positie en dit buiten de vriendschappelijke relatie houden.

We zijn beiden gegroeid in die 20 jaar dat we elkaar nu al kennen, privé en zakelijk. Toen ik ineens in een wat ‘mindere periode zat’ (privé en zakelijk) en ik automatisch naar Adriaan trok, kwamen in een  keer ‘the dots’ bij elkaar. Beiden weten nog precies het moment; Adriaan in zijn lege Muntgebouw op een regenachtige avond en ik stoelen sjouwend van de ene zaal naar de andere, want ik wilde even iets fysieks doen na weer een dag besturen van één van s’ lands grootste horecabedrijven. Daar op dat moment sprak Adriaan uit; ‘Joh Piet, waarom gaan we niet het roer omgooien en gewoon met elkaar beginnen...gewoon doen! ’Nog diezelfde avond hebben we ons bedrijf opgericht op de achterkant van een bierviltje met alle afspraken en beloftes die we hebben naar elkaar. Ons trouwboekje hahaha.

Happy after all. Ja en ja, het is hard werken in een huwelijk. Maar deze is op zoveel sterke fundamenten gebouwd en we hebben zoveel met elkaar meegemaakt dat het simpelweg een logisch voortvloeisel is van zoveel jaren ‘the dots’ volgen.

Tips voor een goed huwelijk

- Probeer eerst heel veel andere relaties uit
- Ieder zijn onbeschreven eigen verantwoordelijkheden
- Even alles vastleggen voor alle anderen om je heen en niet voor jezelf
- Stap er regelmatig even uit met z’n twee.

Meer weten? Bel me of stuur een appje! 
Pieter Aalbers (06-51058907)

Column

geplaatst: 15-03-2016

Gewoon beginnen en dan zien we wel!

Twee jaar geleden begonnen Adriaan en ik met het verwezenlijken van onze jongensdroom: het exploiteren van een pand met een verhaal. Na Muntgebouw Utrecht kwam het pareltje Mariënhof Amersfoort al snel op ons pad. Sindsdien voelen deze locaties een beetje als onze eigen kindjes. De Mariënhof voor mij in het bijzonder, want die moet na ruim 600 jaar ‘vertroeteld worden’. En wie wil nou niet het beste voor z’n kroost?! 

Die beginperiode ging in sneltreinvaart en de zaken gingen ook van harte. In één adem door, kom maar op! Gevalletje ‘gewoon beginnen en dan zien we wel’. Achteraf gezien hebben we door het enthousiasme zo snel gehandeld, dat we de tijd niet namen om stil te staan bij de kern van onze droom… Wie zijn we eigenlijk? En wie zouden we willen zijn? Pas bij een antwoord op deze vragen kan je komen tot je daadwerkelijke positionering: de échte ‘why’.

Eén ding wist ik zeker: ik wil mensen een onvergetelijke beleving bieden. 

Natuurlijk heeft dit te maken met service, kwaliteit en gastvrijheid, maar volgens mij vooral met het prikkelen van zintuigen. Ik wil dat gasten de Mariënhof ervaren op alle mogelijke manieren. Ik wil ze verzorgen en verbinden, maar vooral verrassen. Om te beginnen hadden we al gekleurde ledverlichting in de kloostergangen, maar beleving gaat verder dan kleur alleen. Direct bij de entree komt je een frisse, subtiele geur, passend bij het seizoen tegemoet. Maar het hoogtepunt is toch wel de soundperfume waar we achter de schermen langere tijd druk mee bezig zijn geweest.

Soundperfume is een muzikale compositie van klanken die speciaal voor onze locatie is samengesteld. Tijdens het wandelen door de prachtige kloostergangen hoor je de geschiedenis van de Mariënhof en de stad Amersfoort weerklinken. Monnikengezang, gelach van kinderen van het Burgerweeshuis en een luidende Sint-Joriskerk zorgen voor een maximale beleving.

De speciale geuren, de kleuren in de gangen en de exclusieve soundperfume komen bij je binnen. Het heeft allemaal te maken met associaties. Hoe je het hoort, ruikt of ziet is voor iedereen elke keer weer anders. Ik merk dat gasten het begrijpen zonder dat ze precies hoeven te weten wat we bedoelen.

Het is ook niet heel gek dat dit proces ons anderhalf jaar heeft gekost. De zoektocht naar je ware ik en de positionering voor je bedrijf is een proces. En processen kosten nu eenmaal wat tijd. Of wij nu de sleutel hebben gevonden tot de perfecte locatie? Nee, zeker niet! Maar dat we een duidelijke richting zijn ingegaan is heel helder!

Het is bijna niet met woorden te beschrijven, vandaar ook onze pay-off: Mariënhof Amersfoort een onbeschrijfelijk stadsklooster.  Kom het zelf horen, ruiken, proeven en zien. Loop gerust eens binnen!

MIJN DRIE TIPS:

  • Durf stappen te maken wetende dat je fouten maakt.    
  • Wees niet eigenwijs, maar luister ook naar anderen: intern én extern.
  • Gun jezelf de tijd om kleine stappen te zetten. Luister daarbij áltijd naar je hart.

Meer weten? Bel me of stuur een appje! 
Pieter Aalbers (06-51058907)

Column

geplaatst: 25-03-2015

Het einde van de wereld. Of het nieuwe begin?

Crisis! Omzet loopt terug, klanten blijven weg, de websitestatistieken lopen terug. Drama!
Of juist niet? Wij vragen het ons wel eens af. Bestaat die crisis nou echt? Eigenlijk wel, want de cijfers liegen er niet om. Maar hoe gaan wij als ondernemers hier mee om? Biedt het juist niet enorm veel kansen?
Wachten heeft geen zin. Wij moeten onze krachten bundelen, ons team een extra schouderklopje geven en er samen voor knokken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
 
In bijna elk gesprek wat wij voeren, komen deze vraagstukken aan bod. De manier om hier mee om te gaan is eigenlijk altijd hetzelfde. Het is een menselijke aanpak door middel van juiste marketing. 
Dat we lekker kunnen eten in een restaurant, iedereen goede service en kwaliteit biedt, onderscheidend is etcetera geloven we allemaal wel. Want dat schreeuwen we allemaal. Hier onderscheiden we ons niet mee want dit doet iedereen. Het zit in iets anders. Misschien missen we de liefde…
 
Stel, we hadden allemaal de tijd om met ál onze klanten te wandelen. Een praatje te maken, iets leuks te vertellen, ons kwetsbaar op te stellen, onze producten te laten ervaren… Voor 100% zeker dat deze klant bij ons blijft. Want hij gunt het ons. Hij vindt ons lief. En precies daar zit het hem in; onderscheid je door het iemand te laten ervaren. Door niet te zeggen dat je goed bent maar laat het mij voelen.
 
En exact dit is onze visie. Wij zijn 2Twitit. Het leukste Social Media Bureau van Nederland. Wij geven via onze klanten een beetje liefde terug aan de wereld door middel van social media. Door ludieke methoden via Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn zorgen wij voor meer naams- en merkbekendheid, een sterkere positionering, draagvlak en een toffe relatie met je huidige én potentiële klanten. 
 
Hoe we dit doen? Dat leest u volgende week.

www.2twitit.nl