Artikel

geplaatst: 01-12-2017

SKEPP heeft haar eerste URBAN-locatie geopend in Vianen


In het pand aan De Limiet in Vianen, vlakbij Utrecht, is de eerste URBAN-kantoorruimte gerealiseerd. URBAN is een van de stijlen van het prefab design inrichtingsconcept officeplanner en is gebaseerd op het door SKEPP ontwikkelde C4-concept. Het hele inrichtingsproces is 100% flexibel en bestaat uit duurzame producten. Hierdoor is het activity based werken in een stijlvolle omgeving.

URBAN, de industriële variant van officeplanner
Het inrichtingsconcept is gebaseerd op een vaste huurprijs per werkplek per maand van €233,-. Deze prijs is inclusief gas, water en licht. Ook een bijdrage van het onderhoud van het kantoorpand is inbegrepen. Bovendien ontvang je een inbouwpakket op maat en een goede WiFi-verbinding, een indelingsplan en een programma van eisen op basis van C4. Binnen één week is de overeengekomen inrichting gereed.
De URBAN-kantoorruimte kenmerkt door de ergonomische werkplekken, warme stoffen, lichte kleuren en een afgestemd pallet aan kleuren. Wanneer je graag een aanpassing aan de inrichting wilt doen, zoals extra werkplekken, dan kan dat door deze flexibiliteit binnen een week geregeld worden. Zo kun je inspelen op verandering, zoals een groeiende organisatie, automatisering of robotisering.

Het door SKEPP ontwikkelde C4-concept als basis voor URBAN
Met het C4-concept dat SKEPP ontwikkelde, heb je alles waaraan je behoefte hebt in je kantoorruimte. De 4 C’s staan voor: Connect, Conference, Cowork en Concentrate. Een informeel overleg, ruimte voor een belangrijke vergadering, uiteraard werkplekken en plekken om te concentreren; dit alles vind je in de URBAN-kantoorruimte.

Informeel overleggen, vergaderen, werken en terugtrekken
Een van de zones van C4 is Connect. De Team Table biedt plek om gezamenlijk te lunchen, de Lounge nodigt uit voor een kopje koffie met een zakenrelatie en in de Connect Bench overleg je even snel met je collega. Laatstgenoemde is bovendien om te turnen naar werkplekken. Iets dat de flexibiliteit van URBAN illustreert.

Wanneer je een meeting hebt waarin belangrijke onderwerpen besproken moeten worden is het fijn dat je hier ook de ruimte voor hebt. De Big Cocon biedt hier plaats voor en is onderdeel van de Conference-zone. Niet onbelangrijk in een kantoorruimte, zijn de werkplekken. Deze plekken zijn te vinden in de Workbase, dat onderdeel is van de Cowork-zone.
En dan zijn er nog plekken nodig in een kantoor waar je ruimte hebt om je terug te trekken en te concentreren. In de Small Cocon werk je zonder afgeleid te worden door omgevingsbeweging, in de Focus Chair kun je met je laptop op schoot werken in een ontspannen houding en in de Focus Booth heb je een afgezonderde werkplek.

De URBAN-kantoorruimte in Vianen bezichtigen
Ben je nieuwsgierig geraakt naar hoe onze eerste URBAN-kantoorruimte van SKEPP is geworden in Vianen? De URBAN-kantoorruimte in Vianen is op de 3D Viewer, video en foto’s is te zien. Voor een rondleiding op locatie kun je contact opnemen met SKEPP. Mocht je op zoek zijn naar een kantoor in Utrecht en omstreken, plan dan vooral een rondleiding.

Artikel

geplaatst: 11-09-2017

Vijf items die het helemaal gaan maken op Utrechtse kantoren

Kantoorruimte huren? Doe dan je voordeel met de deze lijst met items om je kantoor van een upgrade te voorzien. Van een social media teller tot een belnisje, voor iedere ondernemer komen items voorbij. 




1. 3000 likes and still counting

Bedrijven schenken steeds meer aandacht aan social media. Toch zijn vaak niet alle werknemers hierbij betrokken en is men niet op de hoogte van het aantal likes of volgers. Dé oplossing: social media tellers. Verkrijgbaar voor onder meer Instagram en Facebook. Niet alleen functioneel, ook nog eens een supertof design item. Deze digitale tellers koppel je gemakkelijk aan je social media account, zo kan iedereen in één oogopslag zien hoe het ervoor staat. Een te gek item voor jouw kantoorruimte in Utrecht.

2. Even rustig bellen? Neem plaats in een belhuisje…

Is er geen afzonderlijke belruimte op kantoor maar heb je toch behoefte aan een plek om even rustig te kunnen bellen? Dan zijn belhuisjes de ideale oplossing! Je plaatst ze gemakkelijk in je eigen kantoorruimte en ze zijn op een speciale manier geïsoleerd zodat je geen geluidsoverlast hebt van je medecollega’s. Niet alleen superfunctioneel, ook nog eens een ontzettend hip item voor op kantoor.

3. … of loop naar een belnisje

Heeft jouw kantoor in Utrecht geen ruimte voor een belhuisje? Dan hebben we voor jou nog een andere oplossing, namelijk een belnisje (zie foto). Deze hippe belnisjes plaats je gemakkelijk in een algemene ruimte, hierdoor kunnen alle medewerkers er gebruik van maken. Dus heb jij een plek nodig om even rustig te bellen? Dan loop je simpelweg vanuit je kantoorruimte naar een belnisje toe. Op die manier heb jij geen last van je collega’s en hebben je collega’s geen last van jou. Lekker praktisch!

4. Een flexplek bemachtigen? Switch it on!

Flexwerkplekken met een twist, dat kan! Een toffe toevoeging voor je kantoorpand in Utrecht en ook nog eens erg handig. Voorzie alle flexwerkplekken van een eigen lampje dat je aan en uit kunt zetten. Zo kun je vanaf een afstandje al zien of er een plekje vrij is voor jou. En heb je een plekje gevonden? Switch it on.

5. Met kippen heb je iedere dag een vers eitje bij de lunch

Misschien wel het meest opmerkelijke verschijnsel voor op kantoor, kippen op het dak. Een te gekke toevoeging aan je kantoorpand. Niet alleen een ontzettende eyecatcher, ook nog eens milieuvriendelijk en kostenbesparend. Lekker toch, een vers eitje bij de lunch?

Dus wordt het tijd om jouw kantoorruimte in Utrecht op te leuken? Of kan jouw kantoor in Amsterdam wel een hip item gebruiken? Get inspired! 

Artikel

geplaatst: 20-07-2017

Glass & Bottles: prachtige kantoorlocatie om te werken, meeten en netwerken

Het is een loftachtig gebouw, wordt ‘The Penthouse’ genoemd en bestaat voor 98% uit glas. We hebben het over Glass & Bottles, een kantoor in Utrecht Papendorp. Dé plek om te vergaderen, presenteren, netwerken maar bovenal om rustig te werken. Het kantoor staat bomvol met design items van bekende merken, een prachtlocatie.


Bij de inrichting is rekening gehouden met het ‘huiskameridee’. Sam Bezzari, eigenaresse van Glass & Bottles, licht toe hoe dit kantoor, waar je kantoorruimte huurt, tot stand kwam: “Wij zochten kantoorruimte, bekeken vele locaties maar geen enkele locatie was af volgens ons. Dan vonden we de receptiehal bijvoorbeeld prachtig, maar de kantoren niet.” En zodoende ontstond het plan om zelf een kantoor te creëren. “We wilden iets met design, waar je mensen kunt ontvangen. Een open kantoor, wat eventueel ook af te schermen is.” Dit alles vat ze samen onder de term ‘huiskameridee’.

Presenteren doe je in de ‘huiskamer’
Als je kantoorruimte huurt in Utrecht bij Glass & Bottles maak je gratis gebruik van de vergaderruimte, die overigens ook beschikbaar is voor niet-huurders. De ‘huiskamer’, één van de algemene ruimten, is een prachtige plek om een presentatie te geven aan een groep mensen. Ook een groot voordeel van dit kantoor: de buitenruimte. Op dit moment wordt daar gewerkt aan een buitenkeuken en een dakterras. In de kantoorunits is de temperatuur zelf in te stellen, bovendien zijn deze ruimten geluidsdicht.

Gericht op design; bekende merken prijken in het kantoor
In dit bijzondere kantoor schitteren de design items, die de allure en de kwaliteit van deze locatie onderstrepen. Design lampen, retrokoelkasten, een volledig glazen afzuigkap, in het oog springende tapijten maar ook fraaie tafels en stoelen. Meubilair van bekende merken als Marcel Wanders, Vitra, Moroso, Eames en Hay vind je door het gehele kantoor. “Het zijn mooie dingen, het creëert het ‘samengevoel’. Topkwaliteit!”, zegt Bezzari.

Prachtkeuken met enorme wijnmuur
Het is waarschijnlijk het paradepaardje van Glass & Bottles: de enorme wijnmuur met 160 wijnen in combinatie met de wijnkoelkast. Alle bekende wijnen, maar ook minder prominente wijnen schitteren op de prachtmuur. Wat een combinatie: ruimte om te werken, meeten, presenteren, ontspannen en bovendien een plek waar gezelligheid hoog in het vaandel staat.

Artikel

geplaatst: 14-06-2017

Kantoorruimte huren in Utrecht? Zo bepaal je welk type kantoor je nodig hebt!

Je wilt als bedrijf een kantoorruimte huren in Utrecht, maar welk type kantoor heb je eigenlijk nodig? Er is niet meteen een correct antwoord op te geven, dit is afhankelijk van de wensen en eisen van je onderneming op het gebied van kantoorruimte, exacte locatie en eventuele services en voorzieningen. Toch kun je door middel van dit blog bepalen welk type bij jouw bedrijf past.’


Vier typen kantoorruimte
Simpelweg zijn er vier verschillende typen kantoren: werkplekken, kantoorunits, grote kantoorruimten op maat en natuurlijk vergaderruimten. Natuurlijk heeft ieder type ook veel synoniemen. Een werkplek wordt ook wel coworking genoemd en een kantoorunit betekent hetzelfde als een kantoorkamer.

(Flex)werkplek
Dit is te onderscheiden in een flexplek of een vaste werkplek. Bij een flexplek heb je geen vaste werkplek, maar werk je op een plek die ‘vrij’ is in de open werkruimte. Een flexibele werkoplossing. Als je een vaste werkplek huurt, dan beschik je over een eigen bureau. Ook wel prettig, je eigen plekje. Een flexplek is doorgaans goedkoper dan een vaste werkplek.

Kantoorunit
Wanneer je een kantoorunit huurt, beschik je over een eigen afgesloten ruimte. Dit kan prettig zijn als je op zoek bent naar privacy. Regelmatig zijn kantoorunits, ook wel kantoorkamers genoemd, voorzien van kantoormeubilair of zelfs volledig ingericht. Richt je liever zelf je eigen kantoor in? Geen probleem, kantoorunits zijn ook als een kale ruimte te huren.

Grote kantoorruimte op maat
Bij een grote kantoorruimte op maat heb je de beschikking over een grote kale kantoorruimte, waar geen kantoormeubilair aangeleverd is. Hier moet je dus zelf voor zorgen. De ruimten worden af en toe gestoffeerd opgeleverd, maar regelmatig ook casco. In dat laatste geval heeft je ruimte nog geen wandbekleding en tapijt bijvoorbeeld.

Vergaderruimte
Zoals het woord al zegt, wanneer je een vergaderruimte huurt dan beschik je over een ruimte waar je een meeting kunt plannen.

Weet je al wat je nodig hebt? Nee, zie de onderstaande stellingen en bepaal jouw ideale kantoortype!

Stelling 1: Ik wil wel een kantoor in Utrecht huren en heb weinig privacy nodig

Dan raden we je een flexplek in de open werkruimte aan. Het is bovendien de goedkoopste werkoplossing. Toch wel graag een eigen bureau? Ga dan voor een vaste werkplek.

Stelling 2: Ik wil een eigen kantoor in Utrecht met privacy en ons bedrijf bestaat uit maximaal 15 personen

Dan past een kantoorunit perfect. Je hebt bovendien ruimte om door te groeien of om te krimpen. Kantoorunits zijn namelijk beschikbaar vanaf 10 m2 tot en met 150 m2.

Stelling 3: Ik wil een gehele kantoorvloer of een grote kantoorruimte op maat in Utrecht

Vaak is dit de meest geschikte optie voor bedrijven met meer dan 15 werknemers. Vaak krijg je bij een grote kantoorruimte op maat ook de beschikking over een eigen vergaderruimte en/of keuken.

Stelling 4: Ik zoek een ruimte om te vergaderen in Utrecht of omstreken

Het zal je niet verbazen: ga voor een vergaderruimte.

Nog steeds twijfel over de beste optie? De meest geschikte kantoorruimte huren, dat doe je bij SKEPP!

Artikel

geplaatst: 07-03-2017

Zuid-Amerikaanse Secoya-stam produceert materiaal voor Tribes Utrecht Papendorp

Het Nederlandse woord ‘stammen’ staat in het Engels voor Tribes. Op deze manier is de basis gelegd voor het kantoorconcept Tribes. Iedere locatie van het concept heeft een ‘eregast’, een stam waarop het kantoorpand gebaseerd is. In het kantoorpand aan het Leidseveer in Utrecht ‘regeert’ bijvoorbeeld de Hamar-stam, in Den Haag is het de Maori-stam en in Eindhoven geldt dit voor de Massai-stam. De ‘eregast’ van Tribes Utrecht Papendorp, het kantoorpand dat in dit artikel uit wordt gelicht, is de Secoya-stam. De stam is afkomstig uit de Zuid-Amerikaanse landen Colombia, Ecuador en Peru. 

Opvallend, maar origineel: de stammen als inspiratie voor het kantoorconcept en de verschillende kantoorpanden. Maar waarom eigenlijk? Marc Oosterkamp, Area Manager van Tribes Utrecht Papendorp, legt uit: “We hechten veel waarde aan storytelling, dat wil zeggen het doorgeven van een verhaal van generatie op generatie. We willen niet alleen kantoorruimte verhuren, maar ook juist een verhaal vertellen.”

Een ware ‘eregast’: de Secoya-stam maakt zelf voorwerpen voor het kantoorgebouw in Utrecht Papendorp
Een typisch Zuid-Amerikaans sfeertje, door de vele inspirerende zitjes en de kleurrijke voorwerpen. Je waant je in bijvoorbeeld Colombia als je het kantoorgebouw bezoekt. Voorbij de ingang stuit je gelijk op twee hangende kano’s aan het plafond. De ambiance wordt verder gecreëerd door het vele houtwerk maar ook door de aanwezige planten en bloemen. Welkom bij Tribes Utrecht Papendorp!

Bijzonder is dat de stam zelf ook een aandeel heeft aan de inrichting van het kantoor. "Er staan voorwerpen, die handgemaakt zijn door de stam zelf”, zegt Oosterkamp. “Dit heb ik geregeld via een Colombiaanse dame, via haar oma zijn deze objecten opgestuurd naar Nederland.”


Een impressie van het materiaal dat gemaakt is door de Secoya-stam. (Foto: Tribes)

De stam maakt vazen, manden en schalen maar ook op het oog eenvoudige onderzetters. Toch ziet de stam dit anders. “Die gevlochten onderzetters zien de meeste mensen gewoon als onderzetter. Voor de stam zijn dit echte kunstvoorwerpen, ter plekke door stamleden geproduceerd.” Geel-groen-paars, geel-blauw-rood en paars-roze. De onderzetters zijn te vinden in de meest bijzondere kleurcombinaties. Erg origineel. 

“Onze omgeving vraagt om een bepaald type mensen”
Oosterkamp geeft rondleiding aan potentiële huurkandidaten in het kantoorpand. Hij geeft alles behalve een standaard rondleiding. “In mijn rondleiding praat ik niet over kantoren en werkplekken. Het gaat over inspirerende ontmoetingsplekken, je deelt hier en pakt dingen samen op. Stel: ik praat een uur over bureaus en stoelen, dan gaat de kandidaat huren om de bureaus en stoelen. En dat willen we niet.” Online broker SKEPP geeft graag extra informatie over het huren op deze prachtplek.

Naast de aandacht voor de inspirerende ontmoetingsplekken, haalt hij ook het belang van het verhaal van Tribes aan. En natuurlijk specifiek het verhaal van het kantoorgebouw in het gebied Utrecht Papendorp. “Mijn verhaal gaat over stammen. Onze omgeving vraagt om een bepaald type mensen.”

Oprichter Eduard Schaepman steekt ambities niet onder stoelen of banken
De oprichter van Tribes is Eduard Schaepman. Hij is in 2015 te gast in het programma Geldzaken van 7 Ditches TV. Tijdens de uitzending licht hij het concept toe, gaat hij in op de locaties van het kantoorconcept in ons land en spreekt hij zijn ambitie voor de toekomst uit: “Over 10 jaar hebben we 2000 locaties in 100 landen”, zegt hij. De video is hier op SKEPP te bekijken.
 

Artikel

geplaatst: 07-09-2016

46 verrassende feiten over ondernemerschap



Bron: 
Entrepreneurs infographic met dank aan dr-discount voor de illustraties

Artikel

geplaatst: 25-05-2016

Wat maakt ondernemers zo aantrekkelijk?

Onlangs bleek uit onderzoek van Tinder dat 'ondernemer' voor mannen en vrouwen in de top 3 van populairste banen stond. Ondernemer stond voor de mannen in hetzelfde rijtje als piloot en brandweerman. Waarom worden ondernemers als aantrekkelijk beschouwd? Hoofdkraan.nl zette het op een rijtje!
 
Passievol
Een groot voordeel van een onderneming starten ipv bij een baas werken is dat je je in kunt zetten voor iets waar je echt om geeft. Als student of starter was het prima om genoegen te nemen met minder, maar ondernemers willen zich op een gegeven moment toch echt in gaan zetten voor dat ding waar zij in geloven. En hoe word je een gelukkig mens? Door te doen waar jij in gelooft!
 
Durft risico's te nemen
Piloten en brandweermannen zijn voor mannen de andere meest populaire beroepen. Wat zij gemeen hebben: gevaar en verantwoordelijkheid. Dat is ook waar ondernemers voor kiezen. Het gevaar ligt dan wel vooral in de financiële onzekerheid en verantwoordelijkheid voor evt personeel. Wil je altijd nog eens parachute springen? Vraag dan eens aan je (toekomstige) nieuwe date of hij/zij mee gaat!
 
Goed in nieuwe mensen ontmoeten
Het geldt uiteraard niet voor iedereen, maar het succes van de meeste ondernemers hangt af van hun sociale vaardigheden. Zzp'ers zijn afhankelijk van hun netwerk om aan klussen te komen. Netwerken en de kans op nieuwe klussen vergroten is dan ook onderdeel van het werk. Ondernemers met personeel moeten hun personeel tevreden houden, motiveren en zorgen dat het een team wordt.
Met je nieuwe date naar een verjaardag gaan voor het eerst wordt een stuk minder eng als het een ondernemer is. Bovendien heeft hij/zij genoeg gespreksstof zodra het onderwerp op zijn/haar baan komt.
 
Onafhankelijk
Als ondernemer moet je wel onafhankelijk zijn, niemand anders gaat het voor werk voor je doen. Geen collega die je luie dagen op kan vangen, geen financiële afdeling die de boekhouding voor je doet. Je moet alles zelf uitzoeken, leren, beslissen en doen. Maar je kunt ook je eigen tijd indelen, beslissen welke klussen je wel of niet wilt en of je vandaag in pyjama thuis werkt of in pak op een netwerkplek. Een date die weet wat ie wil dus en doet waar hij/zij zin in heeft!
 
Gedreven
Heb jij een antwoord op de vraag die altijd naar voren komt in sollicitatiegesprekken 'Waar wil je zijn over vijf jaar'? Stel `m eens aan je nieuwe date, de ondernemer. Wedden dat hij/zij er wel antwoord op heeft en een visie heeft voor de toekomst. Weten wat je willen en zorgen dat je het krijgt, dat is pas een aantrekkelijke eigenschap!
 
Geen 9-5 mentaliteit
Het kan zo zijn nadelen hebben, maar het heeft zeker ook voordelen: ondernemers zijn geen mensen met 9-5 mentaliteit. Ze werken door totdat de klus af is, dus ook in het weekend en 's avonds. Maar een voordeel is weer dat als de klus af is, het werk niet gebonden is aan een plek of hij/zij het wat rustiger heeft, je op een mooie doordeweekse dag ook opeens aan het strand kan zitten! (Misschien met de date achter de laptop of telefoon, maar toch!)
 
Hoofdkraan.nl
Kijk voor meer handige tips voor ondernemers, zoals 'hoe kom je hoog in de Google zoekresultaten' of 'hoe schrijf ik een persbericht' op www.hoofdkraan.nl. Hoofdkraan.nl is hét online platform voor freelancewerk in Nederland. Plaats geheel gratis en vrijblijvend een opdracht, of schrijf je in als zzp'er!
 
Auteur: Sanne de Jong, redactie Hoofdkraan.nl 

Artikel

geplaatst: 21-01-2016

Wat kunnen zzp'ers verwachten in 2016?

Er zijn meer zzp'ers dan ooit. Ruim een miljoen, volgens het CBS, dat is een groei van 120.000 met begin 2015, terwijl er in 2014 een groei van 50.000 was. Steeds meer mensen gaan dus zelfstandig ondernemen. Wat betekent dat? Wat zijn de trends in zzp'ersland voor het komende jaar? Hoofdkraan.nl, het platform voor zzp'ers, zette er tien op een rijtje.
 
Customize oplossingen
Nederland is nog niet helemaal klaar voor zoveel zzp'ers. De belangrijkste diensten waren er tot voor kort alleen voor mensen in loondienst: pensioen, hypotheken. Maar gelukkig komen er steeds meer oplossingen voor zzp'ers, denk aan de vervanging van het AOV: het broodfonds of het BrightPensioen en Knab hypotheken. Deze oplossingen komen veelal voort uit de frustraties van zzp'ers zelf. De politiek komt er dan wel nog niet helemaal uit, maar de zzp'ers weten zelf wel wat beter kan. De komende tijd kunnen we rekenen op alleen maar meer oplossingen.
 
Flexwerken
Met al die zzp'ers samen wordt het alleen thuis werken in je pyjama steeds minder normaal. Ondernemers weten elkaar steeds meer te vinden en komen samen op professionele of juist goed betaalbare flexplekken (link: http://nationaleflexplektest.nl/de-beste-flexplek-van-2015-is/), huren kantoorruimte of spreken af om samen te werken in een café of bij iemand thuis. Op Facebook zijn er al diverse groepen te vinden waar men zich aan kan melden voor een 'huiskamerkantoor'.

 
Virtual teams
Het wordt steeds makkelijker om samen te werken, zelfs als je niet in dezelfde stad woont. Cloud oplossingen maken het je heel makkelijk om bestanden zo op te slaan dat iedereen er overal bij kan. Met Skype overleg je terwijl je meteen verder typt. Een traditioneel bedrijf waar iedereen de meeste dagen samen werkt, samen komt bij de koffie en de lunch wordt steeds minder normaal. Bedrijven die de beste medewerkers willen kiezen er steeds meer voor om virtueel samen te werken, over stadsgrenzen en landsgrenzen heen. Ook in de zzp wereld met de vele startups is dat al normaal en wordt dat de komende tijd nog meer de norm.
 
Waarom 1 bedrijf?
Het is niet meer genoeg om één baan te hebben of een eigen bedrijf. Veel mensen hebben al meerdere banen, een baan én een eigen bedrijf of gewoon meerdere bedrijven. Waarom niet? Als je toch meerdere passies of kwaliteiten hebt, maak er gebruik van! Zo ben je extra flexibel en kun je meegaan met de vraag van de markt. Er is zelfs al een naam voor: de Slashie. In 2015 groeide het aantal zzp'ers met meerdere banen met 36% naar 173.000 mensen. Nu men de ervaringen hoort van anderen zal het alleen maar toenemen.
 
Visuele communicatie
De nadruk van marketing lag al op het visuele. Met de komst van Instagram advertenties in 2015 waren de grote bedrijven al snel om. Zzp'ers en kleinere bedrijven kunnen dit jaar daarom niet achterblijven: onderzoek de mogelijkheden van nieuwe beeldende social media zoals Instagram, Periscope en Snapchat. En zorg ook op de website en de andere social media (Facebook, Twitter, Google+) voor mooi, professioneel beeld en goede video's.
 
Geef content weg
Content marketing is al jaren de trend, maar wordt steeds groter ook voor zzp'ers. Je moet opvallen in die grote zzp'ers menigte, dus proberen velen op te vallen met hun content: ze geven online trainingen, delen tips via Periscope, schrijven informatieve blogs of zelfs een heel e-book. Een website bouwen en af en toe aanwezig zijn op social media is niet meer genoeg: ook als zzp'er moet je blijven nadenken hoe je opvalt en hoe mensen jouw website gaan doorsturen.
 
Blijf leren
Door deze content marketing zijn er zoveel gratis of goedkope manieren tegenwoordig om verder te leren. Op blogs worden alle ontwikkelingen bijgehouden door experts, er worden hele e-books geschreven over nieuwe ontwikkelingen in bijvoorbeeld media en reclameland. En de zzp'ers die niet expert zijn op dat gebied maken daar gretig gebruik van. Met de vele concurrentie moet je zorgen dat in ieder geval de kennis up to date is.
 
Blijf werken aan jouw bedrijf
Je ziet ook dat veel ondernemers hun bedrijf echt serieus nemen. Gewoon maar beginnen en zien waar het schip strandt is niet de manier meer. In de vele Facebook groepen voor startende zzp'ers worden de nieuwe ondernemers al snel gewezen op websites met tips voor een ondernemingsplan, acquisitieplan, etc. Maak een plan: wat is je doelgroep, wat zijn je producten, hoeveel vragen concurrenten, wat is jouw Unique Selling Point, hoe kunnen klanten van jou horen?
 
Balans leven-werk
Zoals het NRC laatst al schreef “alleen sukkels hebben het druk”. Met alle social media, smartphones en andere technische ontwikkelingen is het steeds normaler geworden 24/7 bereikbaar en beschikbaar te zijn. Maar je merkt het al langzaam: mensen raken het zat en willen ook wel eens onbereikbaar zijn. Hoe hard het ondernemersbestaan ook is, ook zzp'ers zullen op hun grenzen gaan staan en een vrije avond en weekend willen.
 
Politiek
Met zoveel zzp'ers kan de overheid er op een gegeven moment niet meer omheen: het is geen trend, het is geen fase, we zijn “here to stay”. De politieke partijen komen gelukkig steeds meer voor de zzp'ers op en hopelijk zal de politiek van 2016 een goed jaar voor zzp'ers maken!
 
Auteur: Sanne de Jong, redactie Hoofdkraan.nl 
 
Bron:
– http://www.fastcompany.com/3052836/the-future-of-work/6-ways-work-will-change-in-2016
– http://www.nrcq.nl/2016/01/12/een-baan-is-saai-de-opkomst-van-de-slashie 
 
Over Hoofdkraan.nl
Kijk voor meer handige tips voor ondernemers, zoals 'hoe kom je hoog in de Google zoekresultaten' of 'hoe schrijf ik een persbericht' op www.hoofdkraan.nl. Hoofdkraan.nl is hét online platform voor freelancewerk in Nederland. Plaats geheel gratis en vrijblijvend een opdracht, of schrijf je in als zzp'er! 

Artikel

geplaatst: 14-07-2015

Restaurant Zuiver in Top 10 mooiste bars van Nederland

Restaurant Zuiver heeft een plek veroverd in de top 10 mooiste bars van Nederland. De afgelopen maanden heeft de jury de bars in Nederland beoordeeld met als doel de 10 mooiste bars van Nederland te selecteren. De mooiste bar van Nederland verkiezing is een initiatief van Entree Magazine, een gerenommeerd horeca magazine.

Restaurant Zuiver is hartstikke trots! De bar in het restaurant behoort nu tot de tien mooiste bars van Nederland! “Onze bar staat in een prachtig rijtje bars van horecazaken zoals o.a. Harbour Club en Ron’s Gastrobar en dat is natuurlijk al een prestatie op zich. De bar is uniek en is in 2009 met veel inspiratie door Hans Kuijten ontworpen. Het robuuste van de bar en het staal staan in contrast met de fragile vorm van de oude boerderij uit 2009, dat volledig gerenoveerd is” aldus Rogier Zanen, assistent bedrijfsleider van Restaurant Zuiver toe.

Welke plek Restaurant Zuiver in de top 10 heeft bemachtigd is nog niet bekend. De komende periode kan het publiek via de website van Entree Magazine stemmen op de mooiste bar van Nederland. Daarnaast gaan zes juryleden de komende maanden op pad om de bars te bezoeken. De top 3 wordt dinsdag 25 augustus bekendgemaakt, waarna de stemrondes doorgaan tot en met maandag 14 september.

De mooiste bar van Nederland verkiezing is een initiatief van Entree Magazine. Op 22 september wordt in Rotterdam tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam en op entreemagazine.nl de complete top 3 bekend gemaakt.

STEMMEN
Bent u ook van mening dat onze bar het mooiste van Nederland is? Stem dan nu op de bar van Restaurant Zuiver via de website van Entree Magazine!

Artikel

geplaatst: 10-06-2015

Vergaderen: 5 redenen om te kiezen voor een externe locatie

Een vergadering aan het plannen? Zonder erbij stil te staan kies je vaak automatisch voor de standaardlocatie: de vergaderruimte op kantoor. Lekker dichtbij, geen extra reiskosten en geen extra tijd kwijt. Maar heb je wel eens goed stilgestaan bij de nadelen? Er moet bijvoorbeeld meer budget uit worden getrokken voor vergaderbenodigdheden, mensen zeggen snel af en de vergadering kan worden gestoord door collega’s met vragen. Landgoed Ulvend geeft je 5 tips waarom je extern zou moeten vergaderen.

De omgeving brengt inspiratie
 ‘Verandering van spijs doet eten’. Dat geldt ook voor vergaderlocaties, die vaak gesitueerd zijn in een inspirerende omgeving. Nadenken over hoe je met de organisatie een innovatieslag kunt maken gaat toch veel gemakkelijker in een innovatieve omgeving dan op de plaats waar de dagelijkse werkzaamheden plaatsvinden?
 
Ongestoord vergaderen
Bij iedereen is het wel eens voorgekomen dat een vergadering onderbroken werd door een medewerker die iets moest vragen, of een urgent probleem had wat opgelost moest worden. In het ergste geval werden er zelfs mensen van de vergadering weggeroepen. Als je vergadert op een externe plek zal dit niet zomaar gebeuren, en kunnen de mensen die deelnemen aan de vergadering hun gedachten bij de onderwerpen van de agenda houden.
 
Benadrukken van urgentie
Door te vergaderen op een externe vergaderlocatie geef je aan de deelnemers gelijk door hoe serieus je de onderwerpen neemt, en hoe erg je ze als een prioriteit beschouwt. Mensen zullen hierdoor niet alleen minder snel geneigd zijn zich af te melden, maar ook een actievere houding aannemen door de verwachtingen die zijn geschept.
 
Vergaderbenodigdheden: check!
Visuele middelen zoals een beamer, flipover of brainstormkits zijn niet goedkoop om aan te schaffen of te huren. Locaties die gespecialiseerd zijn in het verzorgen van vergaderingen hebben al deze faciliteiten. Daarnaast hebben ze ook al de nodige ervaring opgedaan en kunnen ze je praktische tips geven zodat je zorgeloos aan een vergadering kunt beginnen en er zoveel mogelijk uit kunt halen.
 
Koppeling van vergadering en teambuildingactiviteit
Een vergadering wordt vaak nog effectiever als je deze koppelt aan een teambuildingactiviteit. Mensen leren elkaar hierdoor immers sneller kennen en werken beter samen. Dit effect wordt overigens nog eens versterkt als je een activiteit kiest die goed bij het thema van de vergadering past.

Bron: Brisk Magazine